3 pytania, na które musisz sobie odpowiedzieć, zanim podpiszesz umowę z publisherem

Kontrolery do play station 4 na niebieskim tleJesteś indie devem. Masz swoją grę, swoje IP. Gra została już udostępniona przez Ciebie odbiorcom. Publisher odnalazł Cię i zaproponował wydanie gry z rozszerzeniem. I zanim ruszysz w tę współpracę musisz odpowiedzieć sobie na 3 podstawowe pytania 😉


1. Czy chcę współpracować z publisherem?

I czy na pewno z tym konkretnym?

Chodzi o potwierdzenie na czym Tobie konkretnie zależy. Masz chęci i czas na dalszy rozwój gry? Czy współpraca z tym publisherem Ci odpowiada?

O tym może więcej Ci powiedzieć np. proces negocjacji umowy i red flagi, które w związku z tym zauważysz.

Dostajesz umowę i praktycznie do razu musisz odpowiedzieć, czy podpisujesz czy nie?

Nie masz możliwości negocjacji?

Umowa to jakiś żart i nakłada na Ciebie nieproporcjonalnie więcej obowiązków i ciężarów w zamian za… nic?

Albo jeszcze lepiej.

Nie dostajesz żadnej umowy.

Wszystko “na gębę”?

Zastanów się czy na pewno chcesz wchodzić w taką relację biznesową.

2. Jak wyglądała historia współpracy tego pubishera z innymi developerami?

Jeśli chcesz poznać swojego publishera – zapytaj devów, którzy już wcześniej mieli z nim kontakt albo którym wydał grę. Jak oni oceniają współpracę z nim?

To pozwoli Ci ocenić, czy chcesz wchodzić w tę relację i jaką reputację ma publisher wśród innych.

I czy rzeczywiście istnieje 😉

Bo takie rzeczy też się zdarzają.

3. Co konkretnie da mi współpraca z nim? Jakie wsparcie oferuje?

Jako indie develper masz ograniczone zasoby i środki. Jeśli pracujesz w pojedynkę albo wspiera Cię ktoś dorywczo to pozostaje masa innych rzeczy, które trzeba ogarnąć np. QA czy tłumaczenia.

Czy oprócz dystrybucji publisher zapewnia Ci dodatkowe wsparcie?

Warto o tym pomyśleć.

Pytań jest wiele.

To tylko 3 podstawowe na początek.

Pamiętaj, że gdy publisher sam się do Ciebie zgłosił masz lepszą pozycję startową niż gdyby było na odwrót.

Piłeczka jest po Twojej stronie i masz większą swobodę oraz siłę negocjacyjną. Zwłaszcza jeżeli posiadasz IP, które jest dla publishera atrakcyjne.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia prawnego przy zawarciu umowy z publisherem – skontaktuj się ze mną! Ty zajmujesz się tym na czym znasz się najlepiej. A mnie zostawiasz formalności

Źródło zdjęcia: Vika_Glitter

Teksty umieszczone na Linkedin lub mojej stronie internetowej mają charakter wyłącznie edukacyjny. Proszę nie traktuj ich jako porady prawnej w konkretnej sprawie. Sposób stosowania przepisów może się znacznie różnić w zależności od danej sytuacji. Informacje zawarte w artykułach nie dotyczą konkretnej sprawy a każdy stan faktyczny wymaga odrębnej analizy prawnej.

Chcesz nawiązać współpracę?

Stoją przed Tobą nowe wyzwania i szukasz konkretnej odpowiedzi?

Uzupełnij formularz kontaktowy lub napisz do mnie na kontakt@kancelariakansy.pl

Dbam o efektywność i organizację pracy, dlatego głównym kanałem komunikacji z kancelarią jest poczta e-mail. Możemy umówić się na rozmowę telefoniczną, wideokonferencję lub spotkanie w biurze w Katowicach, jednak proszę o wcześniejszą wiadomość e-mail.

    Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest Katarzyna Kansy prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Adwokacka Adwokat Katarzyna Kansy. Wysyłając wiadomość przekazujesz mi dane oraz informacje w niej zawarte, które będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji.Szczegóły: Polityka prywatności.


    Kancelaria Adwokacka
    Adwokat Katarzyna Kansy

    ul. Andrzeja 29/7
    40-061 Katowice


    NIP: 6343017090
    REGON: 523699305